Wanneer je een stap verder wil gaan dan enkel het doorgeven van jouw cijfers aan spelers binnen jouw keten die erom vragen, is het tijd om aan de slag te gaan met een duurzaamheidsstrategie. Een goed doordachte duurzaamheidsstrategie helpt jouw bedrijf niet alleen om maatschappelijk verantwoord te ondernemen, maar ook om de lange termijn stabiliteit en het voortbestaan van jouw bedrijf te waarborgen.
Een duurzaamheidsstrategie is een plan waarin je, door interactie met mensen rondom jou en je bedrijf, in kaart brengt wat de belangrijkste topics zijn om op in te zetten. Deze strategie helpt je om doelstellingen te bepalen en daarop verder te handelen in je bedrijfsvoering. Door duurzaamheid te integreren in je bedrijfsstrategie, kan je bijdragen aan het behoud en de lange termijn van jouw bedrijf.
In de ontwikkeling van een duurzaamheidsstrategie identificeer je de belangrijkste duurzaamheidsthema's voor jouw bedrijf. Dit kunnen onderwerpen zijn zoals:
Een duurzame bedrijfsstrategie biedt talloze voordelen, niet alleen binnen de marktwerking maar ook bij financiële instellingen zoals verzekeraars en banken. Enkele voordelen zijn:
Wil je jouw bedrijf toekomstbestendig maken? Het ontwikkelen van een duurzaamheidsstrategie begint met het identificeren van de belangrijkste onderwerpen voor jouw bedrijf en het stellen van concrete doelstellingen.
Onze adviseurs bij DLV kunnen je begeleiden bij elke stap van dit proces. Samen brengen we de meest relevante duurzaamheidsthema's in kaart en helpen we je om een strategie te formuleren die past bij jouw bedrijfsvoering.